ד"ר ענבר רזון

8 אוק 20172 דקות

חיסונים בחתולים

עודכן ב: 29 אפר 2021

חיסון מרובע בחתולים:

חיסונים בחתולים הינם מאוד חשובים כי עוזרים להגן על החתול מפני מחלות המסכנות את חייו.

כשחתלתול נולד מערכת החיסון שלו עדיין לא בוגרת והוא חשוף למזהמים. גור שיונק מאימו יונק את החלב הראשוני שנקרא קולוסטרום , אשר מכיל נוגדנים מהאם ועוזר להגן עליו במהלך השבועות הראשונים לחייו. גור שאינו יונק לא מקבל נוגדנים אלו והוא רגיש ופגיע יותר.

את סדרת החיסונים בחתולים מתחילים בגור חתולים בגיל 8 שבועות כאשר רמת הנוגדנים בגופו מתחילה לרדת ואז ניתן להחדיר את החיסון והגוף של הגור יחל ביצור נוגדנים בעצמו.

החיסונים בחתולים הינם נגד המחלות הבאות:

Rhinotracheitis ( הרפס של חתולים)

Calici virus – קליצי

Panleukopenia חתלתלת

Clamydophila felis

רינוטרכאיטיס, קליצי וכלמידופילה גורמים שלושת למחלות דרכי נשימה עליונות וסימניהם העיקריים הם נזלת, עיטושים, עיניים מודלקות, שיעול, כיבים בפה,צרידות וחום.

כ 90% ממחלות דרכי הנשימה נגרמות ע"י הוירוסים של ההרפס וקליצי. 10% ע"י חיידק הכלמידיה ומזהמים נוספים.

וירוס הרינוטרכאיטיס הינו הרפס של חתולים ועל כן מרגע שהחתול נדבק, גם אם יחלים, ברגעים של סטרס (כגון מעבר דירה, חתול חדש שמופיע, טיסה) המחלה עלולה לחזור. הוירוס אינו עובר לבני אדם.

Panleukopenia חתלתלת – המחלה נגרמת על ידי פרוווירוס והינה מסכנת חיים.מדובר בוירוס מאוד עמיד שחודר לגוף דרך הפה או האף כתוצאה ממגע עם צואה, שתן, הקאה או רוק של חתול נגוע.

בלוטות הלימפה בגרון הן הראשונות להפגע ומשם ממשיך הוירוס גם למעיים וגורם שם לכיבים וכתוצאה לשילשולים מסכני חיים ולמח העצם, שם הוירוס מדכא את יצור תאי הדם הלבנים אשר מגינים על הגוף מפני זיהומים.

התמותה מחתלתלת הינה של כ 90%.

חיסונים בחתולים צעירים :

בגורי חתולים החיסון הראשון נעשה בגיל 8 שבועות. חיסון נוסף ניתן כעבור 4 שבועות וחיסון שלישי כעבור 4 שבועות בגיל 16 שבועות ומעלה. במידה והגור גדול מגיל חודשיים בתחילת החיסונים, יתכן ויקבל שני חיסונים בלבד במרווח של חודש בניהם ואת החיסון השלישי יקבל בגיל חצי שנה.

חתול בוגר היוצא החוצה מקבל את החיסון פעם בשנה. בחתול ביתי ניתן לרווח את תדירות החיסונים ולתת אותם פעם ב3 שנים או לבדוק רמות נוגדנים ולחסן בהתאם.

בשאלות נוספות בנושא חיסונים בחתולים ניתן להתקשר למרכז וטרינרי ענבר.

#וטרינרחתולים #וטרינררפואהמונעת #חיסוניםבחתולים #חיסוןמשולשת #חיסוןמרובע

    2010
    0