ד"ר ענבר רזון

20 ספט 20232 דקות

למה לכלב יש קרחות? נשירת שיער בכלבים

למה לכלב יש קרחות? נשירת שיער בכלבים:

הנושא של נשירת שיער בכלבים מעסיק בעלים רבים. במידה ואתם מעוניינים בכלבים אשר משירים פחות שיער ,ניתן לקרוא על הנושא במאמר ספציפי (האם יש כלבים שלא משירים? קישור בתחתית העמוד).

במידה ויש לכם כלב מעורב או כלב בו נשירת השיער אינה איטית אתם סובלים בשלב מסוים מכמות השערות הנושרות בבית.

נשירת שיער עונתית היא נורמלית וצפויה בכל כלב ( וגם בבני אדם...).

במהלך השנה, עם שינוי אורך היום ושינויים במזג האויר , גוף הכלב מתאים עצמו למצב ומשיר שיער. ישנם גזעי כלבים להם כמה שכבות של שיער ולעיתים נדמה שהם משירים שיער לאורך כל השנה, כיוון שבכל פעם שכבה אחרת של שיער נושרת.

ככלל, במידה וישנה נשירת שיער אבל אין קרחות או קשקשים, הכלב לא מתגרד או פוצע את העצמו והשיער נקי ומבריק, אז בדרך כלל לא קיימת בעיה רפואי.

במקרים כאלו מומלץ לרכוש מסרק המותאם לגודל וסוג הכלב ולסרק אותו על בסיס יומיומי או לקחת אותו למספרה.

מהם המקרים בהם נשירת שיער מדאיגה אותנו:

נשירת שיער בצידי הגוף – ישנם גזעים בהם נשירת שיער מתרחשת בצידי הגוף באופן קבוע בעונה מסוימת, עד למצב של קרחות. נשירה כזו היא עונתית ומושפעת מרמות של הורמון מלטונין בגוף הכלב. לא מדובר בבעיה שפוגעת בכלב אבל במידה והיא קיימת באופן קבוע ,ניתן תוסף מלטונין בעונת ההתקרחות כדי להימנע מהנשירה הקבועה הזו (התוסף יינתן במרפאה בלבד אחרי בדיקה והערכת מצב הכלב).

אי צמיחת שיער אחרי תגלחת – בעיקר בגזעים עם הרבה שכבות שיער, במידה ונגלח את הכלב, כל סוג שערה צומחת בקצב אחר וכך חלק מהשיער יצמח יפה ומהר ובאזורים אחרים של הכלב יצמח לאט יותר. בכלבים כאלו מומלץ בדרך כלל להימנע מתגלחות . ניתן להחליף תגלחת בדילול שיער אצל הספר.

איבוד שיער כתוצאה מאלרגיה:

ישנם כלבים אלרגיים שכתוצאה מהאלרגיה המחסום של העור (המגן עליהם מחיידקים, פטריות טפילים ועוד פתוגנים) נפגע. כתוצאה מכך נראה קרחות בכלבים. בדרך כלל גם העור עצמו יראה מגורה, אדום , עם קשקשים או שומני מהרגיל. כלבים כאלו צריכים לעבור בדיקה מקיפה במרפאה לאיתור מקורות האלרגיה וטיפול בהם.

התקרחות כתוצאה של בעיות הורמונליות – ישנם גזעי כלבים אשר נוטים ליותר בעיות הורמונליות.

כשנוצרים שינויים הורמונליים בגוף ישנה נשירת שיער בכלבים, עד למצבים של התקרחויות. ישנם אף גידולים שונים (למשל ,גידול באשכים בכלבים) אשר מפרישים הורמונים ומשפיעים על מראה השיער. גם במקרים אלו טיפול תרופתי/ ניתוחי, אחרי אבחון, יעזור לשיפור מראה השיער וימנע קרחות בכלב.

ALOPECIA X

ישנם גזעים מסוימים ( פומרניאן, צ'או צ'או, שפיץ יפני, מלמוט ועוד) להם לעיתים בבגרות (בערך בגיל 3) מופיעה התקרחות של החלק האחורי של הגוף אשר מתפשטת לכל הגוף חוץ מהראש והרגליים ומלווה לעיתים תכופות גם בהשחרה של העור. לא ברור בדיוק מדוע תופעה זו קורית אך היא קוסמטית לחלוטין ובכל זאת ניתנת לטיפול בשילוב של טיפולים מקומיים על העור + טיפול הורמונלי (בין השאר סירוס או עיקור) וטיפול תרופתי.

יתכנו עוד גורמים נוספים לנשירת שיער בכלבים. במידה וקיימת בעיה מומלץ להביא את הכלב למרפאה לבדיקה ואבחון מלא. במידה ואתם מודאגים או מעוניינים לשאול שאלות נוספות בנושא נשירת שיער בכלבים, צרו קשר עם מרכז וטרינרי ענבר

    700
    0