top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר ענבר רזון

עשרה טיפים שימושיים וטובים לבעלי כלבים

עשרה טיפים שימושיים וטובים לבעלי כלבים:


1.אל תיתנו צעצועים לא מתאימים לכלבים. כדור קטן מידי או צעצוע שמתפרק בקלות עלולים להגיע לקיבה של הכלב ולחסום לו את מערכת העיכול.


2. אחרי משחק בחוץ בימי קיץ חמים ולחים אל תתנו לכלב לחזור הביתה כשהצעצוע האהוב עליו בפה שלו. מצב כזה לא יאפשר לו להלחית כמו שצריך (להוציא את הלשון ולקרר את עצמו) והוא עלול לחטוף מכת חום.


3. ישנם כלבים שאוכלים מאוד מהר עד כדי פליטה של האוכל בחזרה החוצה. במקרים כאלו ניתן לקנות קערות מיוחדות בצורת מבוך או צעצועים עם תעלה שלתוכם אפשר להכניס את הגרגירים ולהאט את קצב הבליעה של האוכל. צעצועים כאלו גם מעסיקים את הכלב.


4. מומלץ תמיד לשים לכלב חומר נגד פרעושים וקרציות, במיוחד בקיץ. במקרה שבכל זאת עלתה על הכלב קרציה, אפשר למרוח עליה וזלין על כל הגוף ולחכות דקה שתיים. הקרציה תתקשה לנשום ויהיה יותר קל למשוך אותה בלי שתעשה פצע בעור הכלב.


5. חשוב לזכור שישנם מאכלים שאסור לתת לכלבים (שוקולד, אלכוהול וקנביס, ענבים, בצל ושום, מזון עתיר במלח או סוכר ועוד - ראו מאמר נפרד בנושא).


6. לא מומלץ לשחק עם הכלב משחקי משיכת חבל. משחקים אלו מעודדים תוקפנות ורכושנות על צעצוע. צריך לזכור שיגיע היום בו הכלב יאכל ברחוב משהו שאסור לו ואנו נרצה להכניס יד לפה שלו בבטחה.


7. להרבה כלבים ישנו מחסור בפעילות גופנית ואכילת יתר.

המינימום בטיפול בכלב הוא הוצאה שלו 3 פעמים ביום החוצה ומתוכם פעם אחת ארוכה. לפחות שעה.

מומלץ גם לקחת את הכלב לגינות כלבים או ריצה , במידה ומדובר בגזע שדורש הוצאת אנרגיה רבה.

במידה וכלב לא מבצע הרבה פעילות צריך להוריד את כמות האוכל היומית!!


8. כלבים זקנים ללא שיניים או שמתקשים ללעוס, ניתן לרכך להם את המזון היבש עם מים רותחים או מי עוף (מים מציר עוף ללא תבלינים!).


9. אחרי שפתחנו חבילת מזון חדשה, מומלץ להעביר אותה לכלי סגור ולא להשאירה בשקית, כדי למנוע חמצון והתיישנות המזון.


10. אם יש לכם בגד ישן שחשבתם לזרוק, ניתן לשים אותו כמצע לכלב במיטה שלו. הכלב ייהנה מהריח שלכם בקרבתו, במיוחד כאשר אתם לא בבית.(שימו לב שיש כלבים שקורעים ובולעים חתיכות בדים ולהם לא מומלץ לתת בגד כלשהו).


ישנם עוד טיפים נוספים רבים ושימושיים לכם בעלי הכלבים . אתם מוזמנים ליצור קשר בכל שאלה.

152 צפיות0 תגובות
bottom of page