top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר ענבר רזון

טיפול בתוכי - 10 דברים שחשוב לדעת על תוכים

עודכן: 6 בפבר׳


טיפול בתוכי מחייב מידע בסיסי לגביו בכדי שנוכל לתת לו חיים טובים וארוכים.

10 עובדות על תוכים שכדאי לדעת:

  1. תוכים הם בעלי חיים מאוד אינטיליגנטיים. ישנם תוכים שיכולים ללמוד לדבר וכאלו שפחות. ישנו תוכון שהצליח להגיע להישג של 300 מילים! בגלל היותם חכמים מאוד, הם משתעממים מהר וצריכים משחקים וצעצועים בתחלופה גבוהה.

  2. ישנם 330 מיני תוכים בעולם.

  3. טיפול בתוכי הוא בדרך כלל לשנים ארוכות ולכן לפני שקונים תוכי מומלץ לקרוא ולהחליט אילו תכונות אתם מחפשים בתוכי (דיבור/ יופי/ אופי רגוע/ שקט וכו') על מנת שתמצאו את התוכי האידיאלי לכם ותוכלו לספק לו בית טוב ואיכות חיים.

  4. גודל התוכי משתנה בין המינים. התוכי הגדול העולם הוא הקאקאפו מניו זילנד שמשקלו יכול להגיע ל3-4 ק"ג ואינו מעופף. התוכי הקטן ביותר הוא תוכי ננסי צהוב פנים, שמשקלו 10 גרם בלבד!

  5. בניגוד לחתול או כלב, שמוצאם מחתולי בר וזאבים , אך הם מבויתים כבר שנים רבות, תוכי הינו חיית בר ולכן כל ההתנהגויות שלו הן בהתאם. גם תוכי המגודל כהאכלת יד ורגיל לבעליו , עדיין עלול לעוף ולהעלם אם שומע רעש חזק ונבהל (גם אם הוא קצוץ). וכשתוכי חולה הוא תמיד יסתיר את מחלתו מחשש שיראה חלש ויטרף.

  6. כחלק מטיפול בתוכי ,חשוב לגוון במזון שלו. תוכים בטבע מבלים שעות ביום בחיפוש אחר מזון מגוון ( גרגירים, אגוזים, סוגי ירק שונים, לעיתים חרקים או צוף, תלוי בסוג התוכי). לכן, לתת לתוכי מזון מסוג אחד בלבד ( כגון דוחן או גרעיני חמניה) זה אסון מבחינה בריאותית. גיוון של כופתיות , ירקות ומעט גרעינים ופירות יאפשר לתוכי לחיות חיים בריאים וארוכים יותר.

  7. תוכים יכולים להעביר לנו מחלות. מחלות כמו כלמידיה (דררת), סלמונלה ועוד, יכולות לעבור גם אלינו. חשוב להביא את התוכי לבדיקה ראשונית במרכז וטרינרי ענבר מיד עם קנייתו.

  8. תוכים חיים בלהקה ואף בוחרים בן זוג לחיים, לכן תוכי חייב חברה. מי שקונה תוכי צריך לזכור שעליו להקדיש לו זמן. זה חלק חשוב מהטיפול בתוכי .הוא לא קיים רק ליופי. ברוב המקרים התוכי בוחר אדם אחד מהמשפחה כבן זוגו ונקשר אליו מאוד. במידה ואין זמן לתוכי, רצוי לקנות שניים , על מנת שיספקו חברה זה לזו. יש לקחת בחשבון שבמקרה כזה האינטראקציה של התוכים איתנו תרד.

  9. ישנם תוכים שמשירים אבק נוצות (קוקוטייל/ג'אקו/קקדו). אם אתם נוטים לאלרגיות או אסטמה, לא מומלץ לקנות תוכים אלו ותמיד כדאי שכלוב התוכי לא יהיה ממוקם באחד מחדרי השינה , אלא בסלון, מאוורר.

  10. לתוכים בנוסף לריאות, יש גם 9 שקי אויר. זה מאפשר להם לקבל יותר חמצן ואנרגיה לתעופה. מצד שני, תוכים וציפורים מאוד רגישים לגזים ,הנשאפים בנשימה. בעבר השתמשו כורי פחם בקנריות על מנת להתריע על נוכחות גזים רעילים. אם הקנרית הראתה סימני מצוקה או מתה, ידעו שישנם גזים רעילים במכרה. תוכים כחיית מחמד רגישים לגז טפלון המשתחרר ממחבת חמה, לעשן סיגריות, לסוגי ספריי רבים. חשוב שהתוכי ישהה בבית בחדר מאוורר, על מנת שלא יפגע.

חלק כייפי בטיפול בתוכי הוא שניתן ללמד את התוכי טריקים שונים. צריך הרבה סבלנות וחזרות רבות ואז ניתן ללמדו לעשות צרכים רק בכלוב, לעלות על האצבע, לא לנשוך ועוד ועוד.

4,437 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page